Poczucie bezpieczeństwa to jedna z najważniejszych potrzeb dziecka.
Mając to na uwadze w przedszkolu dbamy o przestrzeganie ustalonego rytmu dnia.
Planowane działania wiążą się ze ściśle ułożonym harmonogramem, który umożliwia wszechstronny rozwój dziecka.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA. GRUPY STARSZE: MYSZKI/ SÓWKI | |
6.00 – 8.30 | Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne w kącikach integrujące grupę, gry i zabawy przy stolikach, praca indywidualna z dzieckiem. |
8.15 – 8.30 | Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe, czynności higieniczne. |
8.30 – 9.00 | Śniadanie I, czynności samoobsługowe i higieniczne po śniadaniu |
9.15 – 10.45 | Zajęcia dydaktyczne, realizacja podstawy programowej wg wybranego programu wychowania przedszkolnego oraz w oparciu o opracowane plany miesięczne nauczycieli w poszczególnych grupach, realizacja zadań edukacyjnych z całą grupą, wspomaganie rozwoju mowy dzieci, wspieranie w rozwoju czynności intelektualnych wraz z edukacją matematyczną, zabawy umuzykalniające i rozwijające sprawność ruchową – gimnastyka, gry i zabawy z całą grupa pod kierunkiem nauczyciela, teatrzyki, koncerty, spotkania z zaproszonymi gośćmi zgodnie z przyjętym harmonogramem miesięcznym/rocznym. Grupa Sowy- kształcenie gotowości do nauki czytania i pisania, realizacji edukacji przedszkolnej dla dzieci 6-letnich. |
10.15 – 11.00 | Zabawy dowolne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, sytuacje zabawowe oparte na spontanicznej aktywności dziecka wspierające integrację, pobyt na powietrzu. |
11.00 – 11.15 | Przygotowanie do drugiego śniadania, czynności samoobsługowe, higieniczne przed śniadaniem. |
11.15 – 11.45 | Śniadanie II, czynności samoobsługowe, czynności higieniczne po śniadaniu. |
11.45- 12:45 | Słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek terapeutycznych, praca indywidulana (gry planszowe, konstrukcyjne, plastyczno-techniczne, zabawy taneczne, twórcze, rytmiczne, pląsy, śpiew, taniec, wychowanie przez sztukę). Zabawy dowolne na świeżym powietrzu- na placu przedszkolnym, spacery wokół przedszkola, wycieczki, sytuacje zabawowe oparte na spontanicznej aktywności dziecka wspierając jego integrację z grupą przedszkolną. |
12:45-13:00 | Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe, higieniczne przed śniadaniem. |
13.00 – 13.30 | Obiad, czynności samoobsługowe, czynności higieniczne po obiedzie. |
13:30-14:45 | Zajęcia dodatkowe, zajęcia indywidualne i w małych grupach, utrwalanie treści i omówienie wydarzeń dnia, zabawy w kącikach tematycznych, praca indywidualna z dzieckiem. |
14:45-15:00 | Przygotowanie do podwieczorku, czynności samoobsługowe, higieniczne przed podwieczorkiem. |
15:00-15:30 | Podwieczorek, czynności samoobsługowe, higieniczne po podwieczorku. |
15.30 – 17.00 | Zabawy w małych grupach i zespołach, pobyt dzieci w ogrodzie w sezonie wiosenno-letnim. |