Ukończyłam studia pedagogiczne o specjalizacji edukacja przedszkolna oraz kształcenie zintegrowane z wychowaniem przedszkolnym oraz studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Oświatą.

Kiedy byłam małą dziewczynką pragnęłam pracować w przedszkolu. To pragnienie wędrowało ze mną przez całe życie. Dorastałam, marzyłam i wciąż nie wyobrażałam sobie innej pracy niż tej z dziećmi. Od dzieciństwa otaczałam się maluszkami, opiekowałam się nimi. Czytałam mnóstwo książek pedagogicznych, psychologicznych przybliżających rozwój małego dziecka i tak cierpliwie dążyłam do celu. Przez wiele lat pracowałam jako nauczyciel wychowania przedszkolnego, a także pełniłam funkcję zastępcy dyrektora w przedszkolu.

Ukończyłam wiele certyfikowanych kursów, szkoleń, konferencji i webinarów między innymi: Ruch rozwijający Weroniki Sherborne, Metodę Paula Denissona- kinezjologia edukacyjna , Metodę Dobrego Startu Marty Bogdanowicz, Metodę twórczej ekspresji Labana, Metodę Carla Orffa, Metodę Gruszczyk Kolczyńskiej- dziecięca matematyka, Trening uważności żabki, Pedagogika zabawy Klanza Techniki parateatralne drama, pantomima, teatrzyk kukiełkowy i pacynkowy, zabawy paluszkowe, metodę aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss. Mając na uwadze równowagę emocjonalną dzieci ukończyłam kurs terapeutyczno—psychologiczny „Przyjaciele Zipiego”. Wszystkie szkolenia dały mi możliwość pracy z dzieckiem na wielu płaszczyznach Ważny jest dla mnie rozwój dziecka poprzez doświadczanie oraz poznawanie świata wieloma zmysłami. Właśnie dlatego stworzyłam program pracy dla dzieci przedszkolnych 5-zmysłów, który daje nam możliwość pracy w poczuciu pozytywnej edukacji poprzez angażowanie zmysłów w codziennych zabawach z dziećmi. Aktualnie poszerzam swoja wiedzę poprzez udział w kursie trenerskim I stopnia pt. SensoGimnastyka Mózgu.

Jako Dyrektor podejmuję nowe wyzwania nieustannie szkoląc się i wymyślając fascynujące przygody dla naszych OLiLudków. Z cennych i ważniejszych szkoleń i konferencji ukończyłam Akademię Zwinnego Dyrektora, dzięki czemu zespół Oliludkowy został przeszkolony również ze Zwinnej metody nauczania dzieci. Jest to innowacyjna metoda nauczania dzieci XXI wieku. Będąc nauczycielem zauważyłam, że świat zmienia się, a my chcemy podążać za dziećmi i ich potrzebami, bo tylko wtedy dzieci będą szczęśliwe i bez problemu osiągną sukcesy.

Praca z dziećmi to moja pasja i powołanie, które realizuję od 25 lat. Przedszkole jest dla mnie moim drugim domem, miejscem w którym realizuję swoje marzenia. Znam moje wszystkie przedszkolaki i chętnie spędzam z nimi czas. Inspirują mnie każdego dnia i dają poczucie siły oraz wiary, że to co mamy w sercu jest ogromną wartością. Przedszkole to moje drugie dziecko, które powstało z miłości, marzeń, wyrzeczeń i ogromu sił, pracy, a także determinacji.
Prywatnie jestem kochaną żoną Krzysztofa, który na co dzień pomaga i prowadzi sprawy biurowe OLIludków, wspiera w obowiązkach, a także mamą córki Anastazji.

Od dawna interesuję się psychologią, fascynuje mnie ludzki mózg i jego możliwości. Dbam o rozwój osobisty na wielu płaszczyznach. W wolnych chwilach odpoczywam czytając książkę, słuchając muzyki oraz aktywnie spędzam czas z rodziną na łonie natury.

Ukończyłam studia pedagogiczne o specjalizacji Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna z logopedią, a także magisterskie z zakresu Pedagogiki specjalnej z wczesnym wspomaganiem rozwoju, a także Studia podyplomowe z zakresu Logopedii oraz Studia podyplomowe z zakresu Integracji Sensorycznej.

Zawodowo pracuję jako nauczyciel oraz terapeuta od 2019 roku. W trakcie pełnienia tak ważnej roli jakim jest nauka, opieka i wychowywanie dzieci staram się pamiętać o słowach słynnego pedagoga J. Korczaka „Dzieci rodzą się ze skrzydłami, nauczyciele pomagają im je rozwinąć”. Te jak i wiele innych cennych wskazówek poznałam bliżej, pisząc o Korczaku swoją pracę dyplomową. Widząc coraz większe trudności dzieci nieustannie zwiększam swoje kwalifikacje, abym mogła je lepiej zrozumieć oraz im pomóc. Ukończyłam wiele kursów, jednymi z ważniejszych są między innymi: Terapia ręki, Trening Umiejętności Społecznych oraz SensoGimnastyka Mózgu, metody Zwinnego nauczania.

W przedszkolu oprócz funkcji wychowawcy i terapeuty pełnię rolę Scrum Mastera organizuję sprinty, a więc krótkie spotkania na których dbam o jakość i proces planowanych przez zespół działań dydaktycznych. Tak organizowana praca daje możliwość budowania zajęć bogatych w relacje, wyrażanie siebie, twórczość i kreatywność gwarantujących owocną edukację już na wyższych etapach edukacji w szkole.

Obecnie interesuję się neurodydaktyką, ponieważ uważam, że lepsze zrozumienie budowy i pełnionych funkcji naszego mózgu, który na przestrzeni czasu ewoluuje pozwoli mi na budowanie atrakcyjniejszych zajęć, które pozwolą dziecku kreować bogatsze doświadczenia i pozytywnie wpłyną na jego rozwój intelektualny. Jak dobrze wiemy w byciu pedagogiem to nie tylko metody są najważniejsze, ale także styl pracy i wkładane serce. Podczas pracy z dziećmi zwracam uwagę na budowanie relacji z nimi oraz dzieci między sobą, aby nasza grupa tworzyła klimat pełen radości, ciepła, a co najważniejsze szacunku i zrozumienia potrzeb własnych oraz drugiego człowieka.

Rodzina, szczęście i miłość to wartości, które są dla mnie jednymi z cenniejszych, dlatego w wolnej chwili skupiam się na spędzaniu czasu z moimi bliskimi najlepiej w warunkach przyrody, która wprowadza mnie w pozytywny nastrój.

Jestem absolwentką studiów pedagogicznych o specjalizacji Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna jak również Pedagogika opiekuńcza z profilaktyką społeczną. Ponadto ukończyłam Studia podyplomowe z zakresu Logopedii Ogólnej i Klinicznej.

W przedszkolu, będąc certyfikowanym terapeutą prowadzę zajęcia z zakresu Terapii Ręki a także warsztaty Treningu Umiejętności Społecznych (w małych grupach). Spełniam się również w roli logopedy przedszkolnego. Prowadzę diagnozę i terapię logopedyczną indywidualną dla dzieci potrzebujących wsparcia. W placówce pełnię funkcję Scrum Mastera. Moim zadaniem jest nadzorowanie i organizowanie procesu scrumowego w metodzie Zwinnej Edukacji. Ukończyłam szkolenie z zakresu Zwinnej Edukacji, dzięki której mogę realizować się jako nauczyciel XXI wieku podążający za nowoczesnymi, innowacyjnymi metodami pracy z dziećmi. Jako wychowawca dbam o wszechstronny rozwój przedszkolaków łącząc dobrą zabawę z nauką. Wykorzystuję przy tym metody aktywizujące i inspirujące dzieci do działania poprzez doświadczanie. W swojej pracy zwracam uwagę na wewnętrzną motywację dzieci, cierpliwie oczekuję na efekty pracy, dostrzegając przy tym najdrobniejsze sukcesy swoich wychowanków. Podczas realizacji zawodowych aktywności przewodzą mi słowa: „Aby skierować dziecko na właściwą drogę, musisz nią podążać razem z nim”, gdyż to właśnie podejście oparte na relacji z dzieckiem i umiejętność podążania za jego potrzebami uważam za istotny element w procesie wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia.

Praca z dziećmi jest dla mnie nieustanną inspiracją, a jednocześnie wyzwaniem do poszukiwań nowych rozwiązań terapeutycznych oraz własnego rozwoju zawodowego.  Systematycznie doskonalę swój warsztat pracy poprzez uczestnictwo w kursach, szkoleniach i konferencjach. Dodatkowo w przedszkolu prowadzę takie zajęcia jak: Zajęcia Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, zajęcia z elementami Logorytmiki, Zajęcia z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu oraz Metody Odimiennej I. Majchrzak, jak również realizuję zajęcia w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju (WWR) oraz terapie indywidualne dla dzieci z orzeczeniem.

Swój wolny czas chętnie spędzam podróżując, czytając dobrą książkę z historią kryminalną w tle lub oglądając ciekawą komedię.

Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego z diagnozą pedagogiczną. Ukończyłam studia z zakresu oligofrenopedagogiki i rewalidacji.

Na co dzień pracuje w przedszkolu jako nauczyciel wychowania przedszkolnego. Pełnię funkcje pedagoga specjalnego oraz jestem certyfikowanym terapeutą ręki z elementami grafomotoryki- kurs I i II stopnia w ujęciu globalnym.
Prowadzę zajęcia terapeutyczne dla dzieci wymagające specjalnego wsparcia WWR oraz terapie indywidualne z orzeczeniami. Ukończyłam kurs Treningu Umiejętności Społecznych, prowadzę zajęcia w małych grupach. Uczęszczałam na szkolenie ze Zwinnego Nauczania, Metody Dobrego Startu, Zajęć Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne . Realizuję w pracy z grupą innowacyjną metodę Zwinnego Nauczania, współtworzę proces scramowy. Z pasją i zaangażowaniem wychowuje młodych ludzi. „ Nauczyciel widzi więcej niż tylko twarze dzieci –stara się zobaczyć ich dusze”… to motto, które jest bliskie dla mnie jako nauczyciela. Pasjonuje się edukacją i inspiruję dzieci do odkrywania świata.

Z bogatym doświadczeniem w pracy wykazuje empatię i cierpliwość wobec każdego dziecka. Dzięki kreatywnym metodom nauczania i otwartości na innowacje, tworzę atmosferę sprzyjającą zdobywaniu wiedzy i rozwijaniu zainteresowań. Nauczyciel to nie tylko przewodnik w edukacji, ale także mentor i wzór do naśladowania dla dzieci. Poprzez empatię i zrozumienie buduję więź z wychowankami, wspierając ich rozwój nie tylko intelektualny, ale także emocjonalny i społeczny. Dzieci często łączą się ze mną jako autorytet, który pomaga im odkrywać świat i rozwijać swoje umiejętności. Swój wolny czas chętnie spędzam czytając książki psychologiczne oraz interesuje się psychologią człowieka.

Mam na imię Marta i jestem przedszkolnym terapeutą, w tym terapeutą dziecka z autyzmem. Ukończyłam studia z zakresu: -pedagogika – opieka nad dzieckiem z językiem angielskim (studia licencjackie) -pedagogika opiekuńcza (studia magisterskie) -terapia pedagogiczna z elementami pomocy psychologiczno-pedagogicznej i arteterapia (studia podyplomowe). Dodatkowo, jestem certyfikowanym trenerem umiejętności społecznych, terapeutą ręki i nogi I i II stopnia oraz asystentem / cieniem ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ukończyłam również terapię dziecka z autyzmem – wybrane modele. Wszystkie te specjalizacje wykorzystuje na co dzień w pracy, prowadząc zarówno, terapię dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności w ramach wczesnego wspomagania rozwoju, zajęcia indywidualne, definiowanych przez Opinie Poradni psychologiczno-pedagogicznej, jak i dodatkowe takie jak Trening Umiejętności Społecznej. Pomimo młodego wieku mam jedenastoletnie doświadczenie zawodowe. Nadal lubię poszerzać swoje kompetencję o czym świadczy ilość odbytych dotychczas szkoleń. Ukończyłam m.in. kursy w zakresie bajkoterapii, narzędzi do oceny procesów sensorycznych – wstępna diagnoza , zaburzeń zachowania i emocji, autoagresji u dzieci, rozwiązywania problemów wychowawczych, rozmawiania z dziećmi w sytuacjach kryzysowych, rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, oceniania dojrzałości szkolnej, terapii pedagogicznej w gabinecie (wyzwania diagnostyczno-terapeutyczne), motoryki małej z elementami terapii ręki, emocji dzieci – lęku. Dzięki połączeniu zdobytego doświadczenia i ciągle poszerzanej wiedzy nie boję się wyszukiwać niekonwencjonalnych rozwiązań i wychodzić poza utarte schematy.

Jestem pozytywnego usposobienia, dlatego na co dzień pracuje pedagogiką pozytywną skupiając się na zasobach dziecka. Uważam, że nawet największe trudności można skutecznie pokonać, mając wcześniej wypracowany solidny fundament w postaci relacji z drugim człowiekiem.

W przyszłości chciałabym poszerzyć swoje kwalifikacje o terapię skoncentrowaną na rozwiązaniach oraz terapię behawioralną. Prywatnie jestem Żoną Fotografa i Mamą Kazika. Sama też kocham fotografować i podróżować. Uwielbiam dobrą muzykę i dobre jedzenie.

Ukończyłam studia z zakresu Pedagogiki Przedszkolnej, Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Edukacji Muzycznej oraz Metodyki Nauczania Języka Angielskiego w Edukacji  Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej.

Nauczanie opieram przede wszystkim na budowaniu relacji z dziećmi. Ważne jest dla mnie to co mają do powiedzenia, co czują, czego potrzebują i jak widzą świat. Również ważne dla mnie jest umuzykalnianie dzieci, ponieważ, muzyka wpływa na ich wszechstronny rozwój, osobowość, pewność siebie i emocje. W przedszkolu wykorzystuję różne metody nauczania, zajęcia umuzykalniające prowadzę w oparciu o teorię nauczania muzyki E.E Gordona. Jestem osobą kreatywną, ambitną o artystycznej duszy. Dużą radość sprawia mi tworzenie z dziećmi prac plastycznych, lubię je inspirować i patrzeć jak powstają jedyne w swoim rodzaju dzieła plastyczne. Ukończyłam szkolenie z zakresu Zwinnej Edukacji. Uczestniczę w procesie tworzenia scramów oraz organizuję przestrzeń edukacyjną uwzględniając możliwości i potencjał każdego dziecka. 

Ciekawość świata oraz chęć rozwijania się, aby być jak najlepszym nauczycielem powoduje nieustanne  podnoszenie  swoich kompetencje poprzez uczestnictwo w różnych kursach między innymi ,,Adaptacja przedszkolaka”, ,,Dziecko wysoko wrażliwe”, „Jak pomóc dziecku z depresją”.

Przy tym wszystkim  nie zapominam o sobie. Spełniam się jako mama. Realizuje własne marzenia, pracuje nad własnym charakterem i własnym szczęściem. Czas wolny zawsze spędzam aktywnie, uwielbiam sporty wodne oraz wyprawy motocyklowe.

Ukończyłam studia pedagogiczne o specjalności pedagogika przedszkolna i terapia pedagogiczna. Ponadto ukończyłam studia pedagogiczne o specjalności pedagogika wczesnoszkolna.

Ważne dla mnie w byciu nauczycielem jest odkrywanie, rozbudzanie i kształtowanie indywidualnych możliwości swoich podopiecznych. Na moich zajęciach angażuje dzieci do pracy zespołowej, aby mogły wzajemnie od siebie się uczyć i poznawać swoje możliwości. Dzięki wzbogaceniu warsztatu nauczycielskiego odkryłam nowe możliwości zabawy z dziećmi poprzez ruch i muzykę . Nieustannie podnoszę własne kompetencje w ramach rozwoju zawodowego. Ukończyłam kilka kursów doszkalających: m.in. z arteterapii, bajkoterapii, zbiór zabaw i aktywności plastycznych, kurs „Jak wprowadzać pozytywną dyscyplinę w przedszkolu” a także szereg kursów o tematyce muzycznej m.in.: „Filharmonia uśmiechu – tańce i zabawy muzyczne w oparciu o metodę aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss”, „Ośrodek muzycznych różności dla dzieci i publiczności”, „Kto tak pięknie gra? To dzieci, pani i ja.” Najwięcej inspiracji zasięgnęłam z najnowszego szkolenia, której organizatorem było EDUMUZ pt. „Odkrywaj rytm z EDUMUZ”. Ukończyłam również szkolenie z zakresu metody Zwinnej Edukacji, którą z powodzeniem realizuję w grupie 6-latków. Sprawia mi przyjemność obserwowanie i uczestniczenie w procesie budowania relacji, kompetencji poznawczych, językowych, wdrażających dzieci do nauki czytania i pisania. Dzięki nowym umiejętnościom zyskałam radość chęci tworzenia i podejmowania nowych wyzwań edukacyjnych z dziećmi.

Moje zainteresowania to muzyka, filmy, książki, kajakarstwo, wspinaczki górskie. Jestem wielką fanką muzycznych festiwali.

Pracuję w przedszkolu OLILudki jako nauczyciel wychowania przedszkolnego. Cały czas dokształcam się i podnoszę swoje kwalifikacje biorąc udział w kursach i szkoleniach. Na swoim koncie mam kurs z podstaw pedagogiki Marii Montesorii oraz kurs M. Montesorii „ Wzbogacanie słownictwa i nauka czytania” . Ukończyłam szkolenie Zwinnej Edukacji. Uczestniczę również w procesie scrumowym realizując zwinną edukację w nauczaniu. W swojej pracy wykorzystuje różne metody nauczania między innymi Metody Ruchu Rowijającego Weroniki Sherborn , pedagogika zabawy Klanza, elementy gimnastyki mózgu Paula Denissona, elementy metody Dobrego Startu.

W byciu nauczycielem ważna jest dla mnie umiejętność rozumienia indywidualnych potrzeb i zdolności dzieci, co pozwala mi dostosować metodykę nauczania, aby wspierać ich rozwój. Jestem osobą ciepłą, bardzo łatwo nawiązuję relacje z dziećmi. Motywowanie dzieci, wspieranie ich w poczuciu własnej wartości, dawanie zaufania i wiary w dążeniu do zdobywania wciąż nowych umiejętności to moje motto.

Moim największym zainteresowaniem jest tworzenie i eksplorowanie sztuki plastycznej, co pozwala mi wyrazić siebie jak i swoje emocje. Zainteresowanie pracami plastycznymi jest dla mnie źródłem radości, kreatywności i satysfakcji. Uwielbiam rozwijać u dzieci możliwości poznawcze, poprzez wspólne zabawy logiczne a także memory.